Sejarah kami bermula di sini...

Followers

Sabtu, 21 Februari 2009

ABU NAWAS


ABU NAWAS?
Hehehee...banyak betul ragam ba orang kampung ni. Pandai2 saja bagi gelaran dengan orang yang sudah ada nama.Okonko alamas sino kie Aman.
Untuk pengetahuan semua, ini pakcik ni pandai betul 'manangon'(Bercerita).Banyak tangon dusun yang dia tahu.Saya dapat gambar dia ni masa Majlis Beramah Mesra Bersama Rakyat Oleh YB Datuk Dr.Max baru2 ni.Sempat juga saya tanya sikit2 tentang cerita dulu2 (Tangon) sama ini Pakcik ini.
C Surinit ni mesti kogiak ni meningu ini gambar.Elaan nu beri Surinit.
HAHAHAHAAAA....

9 comments:

Kee Heritage on 21 Februari 2009 pada 10:57 PTG berkata...

bah nong, share2 la tu tangon sama kami boh... hehehe...

NONG on 21 Februari 2009 pada 11:24 PTG berkata...

Tiada masalah bo tu Kee..
nanti saya draf dulu baru post kie.
Sabar po..:)

-m.i.r.a.c.l.e- on 22 Februari 2009 pada 9:18 PG berkata...

aku pun mau dengar juga cerita abu nawas tu!hehehe..NONG!AKU X PUAS HATI ENTRY KO TTG LUMAAN TU!kirim ba sini...uwaaaa...lapar lumaan!

-m.i.r.a.c.l.e- on 22 Februari 2009 pada 9:23 PG berkata...

nong!satu soalan dari saya,APAKAH PERANAN FAMA SECARA KESELURUHANNYA?saya tertarik dengan program seumpama ini yang mungkin boleh membawa manfaat kepada masyarakat kampung...tk.

NONG on 22 Februari 2009 pada 10:02 PTG berkata...

Miracle..ringkasnya yang saya tahu, FAMA ini berfingsi membantu masyarakat kita memasarkan,menjual hasil2 tanaman mereka. FAMA membuka keahlian kepada mereka2 yang berminat untuk berniaga dan menyediakan payung serta tapak tempat berniaga.Kalau di Kota Marudu ni, sudah lama wujud Pasar Tani(FAMA).

-m.i.r.a.c.l.e- on 23 Februari 2009 pada 9:17 PG berkata...

mudah2an satu hari nanti aku menjadi peniaga walau di pasar tani hasil bantuan FAMA!

NONG on 23 Februari 2009 pada 9:43 PG berkata...

Saya baru saja memohon..harap2 dapat.hehehee

Tanpa Nama berkata...

aik.. kokito ku biano iti gambar d abu nawas... sdh 70 thn lebih umur c abu nawas ni nga masih lagi babasi.... kasi lapas ja dia saturang sana klia nga inda pandai sasat woh... hehehe

NONG on 26 Februari 2009 pada 10:20 PTG berkata...

Surinit...
Tingu urang bilang c Abu Nawas bo..hehee
Anaru mari takal d Abu Nawas kiobo..Subai kiakal ka d Jemal bo..

 

SALIMANDUT VILLA Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Blogger Template © 2009