Sejarah kami bermula di sini...

Followers

Khamis, 19 Februari 2009

YB BERAMAH MESRA BERSAMA RAKYAT KOTA MARUDU



Dari kiri ; (PKR N.5 Tandek) En.Hendrus Anding, YB.En Sarapin Magana(ADUN N.4 Matunggong) YB Puan Anita Baranting (ADUN N.5 Tandek) dan Puan Luvita Koisun (DO Kota Marudu)

YB.Sarapin Magana



PEGAWAI FAMA KOTA MARUDU
En.Mohd.Shukri Majalin
(Orang kuat program ini)

Tuan DO Kota Marudu Puan Luvita Koisun (Tengah)



Juari Gunsalam



Turut hadir :

KETUA PEMUDA UMNO
BAHAGIAN P.168 KOTA MARUDU

En. Jemso Majalin



BIG SORRY kie..gambar ini saya ambil sebelum kedatangan YB.Datuk Dr.Maximus.

Muka Datuk saja tiada di sini. Inda apalah ba kan. Semua orang sudah kenal betul dengan Datuk ba.
Banyak feed back yang saya dengar dari kebanyakan orang yang hadir kelmarin. Hampir kesemua feed back itu mampu menggores para YB kita kalau dorang dengar.
Banyak2 program, baru kali ini saya hadir dan tengok yang tiada sebarang ucapan dari YB kita. Saya dengar2 YB Datuk Dr.Max selesema teruk. Entahlah...labu.

Apa pun saya cukup bangga dengan Pemimpin2 Parti2 Komponen BN yang hadir memberikan kerjasama dalam program ini.Mereka yang hadir termasuklah;
En.Padis Majingkin (Tim.Ketua Bahagian UPKO Kawasan N.5 Tandek), En.Emran Maidin (Setiausaha UMNO Bahagian P.168 Kota Marudu), En.Jemso Majalin (Ketua Pemuda UMNO Bahagian P.168 Kota Marudu), Mantan MP Kota Marudu, Datuk George Sangkin juga hadir dan ada ramai lagi yang lain.
Tapi sayang bahagian protokol tidak menyebut menyebut mereka2 ini. Kenapa?
Tapi bila bercakap sesama sendiri, pandailah tu memberi komen bahawa pemimpin parti2 komponen yang lain tidak datang dan tidak beri kerjasama.

Lagi satu, pada pendapat saya..kalau namanya Program Ramah Mesra Bersama Rakyat patut2 beri ruang untuk bersalaman.Ini hanya kerabat2 saja yang disalam. Kalau tidak dapat bersalaman pun, lambaian sapaan sudah cukup memadai. Ini tidak..kiri kanan belakang bodyguard. Rasanya kita di Kota marudu ni tidak juga sampai mau buat jahat seperti yang dilakukan terhadap Tun Dr.Mahathir ba.

Kumembagu e..it YB duo koyuan nakalaga gulu ga tumongong nogi ko sumalam dit tongo rakyat dit nakalaga manaak sokongan. Bayango nopo dikoo bo, jarak yang amu kalaga 5 laang nga amu mangan salamo.Ong amu agampot dot longon, amu nobo kuoyon.Cukup dengan lambaian tangan, kita sudah cukup mengerti ba.Amu e adapat mari mangawi sumalam bo nga salamon po daraai it alalaga dot longon.Mad ko nolingan no daalo it tongo manifesto daalo tiya PRU yang lalu. Norulun dot waag dati tu mad ko lumamas kiawi.

Pun begitu..saya berharap kita akan terus memberi sokongan kepada kerajaan demi masa depan negara bangsa kita MALAYSIA...
Fikir2kan bersama.
SALAM.

17 comments:

Junid Bin Gunsalam on 19 Februari 2009 pada 2:59 PTG berkata...

hye nong..
mana gambar saya. sypun disana juga tu..hehehe

NONG on 19 Februari 2009 pada 3:15 PTG berkata...

Ai..inda saya teambil gima gambar ko. Saya malu2 limpas tempat kamo bo tu.Semua mata tingu saya. ALAMAS bo saya kena tingu begitu.Kalah2 it ratu oku..hehhee.
Junid..ko upload dulu ba gambar2 kemarin tu. Saya dengan DO saja yang ada beramah mesra kemarin bo..

Little Mike (LM) on 19 Februari 2009 pada 3:16 PTG berkata...

aina.. kalau itu pun tumongong juga, inda tesalam rakyat yg datang, macam mana laitu dorang di DUN bila bersidang? tumongong juga mangkali..

Susah nie.. minta maaf YB. Kami cuma bersuara kerisauan...

NONG on 19 Februari 2009 pada 3:26 PTG berkata...

Betul itu LMike..
kalaulah ko ada kemarin, baru ko inda tau.hehhee
Ko tingu ba gambar 2 dari atas tu. Yang berderet YB2 kita duduk tu. Orang2 yang dibelakang durang tu pun durang inda pigi salam bo. Osiaaaan tokou diti obo aso kokito. Ong sinalam po it momiagung, mogot po. Bukan rejeki baitu kali LM.

IsOn on 19 Februari 2009 pada 4:23 PTG berkata...

Amu agagaan yaalo dino. Kalu ong moorosi waro ot opikit topurimanan sid longon. Elaan dikoo beri...

Rozan M on 19 Februari 2009 pada 6:19 PTG berkata...

kalau la barisan di hadapan itu ada la dikalangan orang2 kita (selain PKR) alangka indah mata melihat... ha ha ha.. (mimpi ba ni)

NONG on 19 Februari 2009 pada 9:39 PTG berkata...

Kalaulah yang duduk tengah tu saya..hehehe
Mungkin mereka sudah sedar akan kewujudan GELOMBANG 'itu' ba.

NONG on 19 Februari 2009 pada 9:40 PTG berkata...

Rozan..ko inda kenal ka sama saya?

ILLIE on 20 Februari 2009 pada 12:26 PG berkata...

aso poh datih ot poruntukan..sagai amu yalo mongucap..simyo'on beno..pongucapon yalo dot mosomok miundi

Little Mike (LM) on 20 Februari 2009 pada 12:35 PG berkata...

bila sya tengok muka YB anita Baranting sudah juga saya dapat baca ada ada dalam fikiran dia. Makin2 lagi semua yang dia 'fikirkan' itu disembunyikan di balik kaca mata...

Dari segi psikologi dia, ada sebab kenapa wanita berkaca mata besar hitam. Ia menggambarkan sesuatu yang 'bergolak' dalam hati dia... lagi2 kalau 'ketua' dia buat hal, suruh dia ja yang handle sini2 di kota marudu..

Saya rasa diorg tau bah juga gelombang anak muda. Diurg sudah tau apa masyarakat cakap pasal dorang. lagi dorang ni bukan buta IT. 'ketua' dia incharge ICT... mmg org teknologi. Stakat blog2 nie, di hujung tangan ja dorang pantau... Mungkin penangan Suara Anak Marudu? Atau hampir keseluruhan blog Kota MArudu memberikan reaksi yg bertentangan dengan dorang? saya tidak tau.

kita bukan tidak menyokong... kita mau orang BUAT KERJA dan tahu memajukan kawasan pilihanraya... tahu sayang masa depan RAKYAT...

kalau dalam kompeni swasta, pegawai yg tidak tau buat kerja sudah laaaaama kena tendang.. hari pertama saja pun buli kana pecat kalau alamas mo kasi maju kompeni... takkan orang politik inda paham ni?

IsOn on 20 Februari 2009 pada 9:01 PG berkata...

Kosurolong dati at tongo tulun do kampung nokorikot dilo owo. sagai mamakai sipek tetom. Imatai dikoo pogi ilo tongo tulun nokorikot om ilo miagung nga mad miradit no ya'alo. wawaalon ot kusum da wokon. I juari no ot mad mongirak banar. pura2 dati kiobo no juari. milom alamas i dati no tirak nu dino. haha...

ILLIE on 20 Februari 2009 pada 11:16 PG berkata...

alasu gima tadau id Kota Marudu..kiro'on nopo boh okon koh nobas poh id talasu..tikid tadau sid ekon nopo

intangai nopo diko'o at beg bimbit di YB Anita tabom kulit dot buayo kuman2 pama torogo waro it RM3,000.. pujion ku at pegawai daerah tu jenama noh dot NIKE RM10 laba'an noh torogo..sondiri tokou mongitung boh..

NONG on 20 Februari 2009 pada 2:45 PTG berkata...

Bo...geng ku at DO dilo Illie.
BETUL2 berjiwa rakyat.Pernah okoi duo koyuwan bertukar2 cerita id Ofis dau digulu sampai pukul 10 malam..Pernah po sumako dat kancil ku tarara'at ilo DO dilo.. Cukup pantas dalam segala tindakan ong adapat po mamagi ot masa daau..
Ong ugu dat DO po at tongo YB daton dilo,songkuro po dino. Ibarat terjumpa jongkong emas bo..

ILLIE on 20 Februari 2009 pada 2:56 PTG berkata...

mama'al oku poh dot lagu..tajuk nopo nga..BEG NU KULIT BUAYA om KOSUROLONG DO MATO hehehe

NONG on 21 Februari 2009 pada 12:54 PTG berkata...

Mangai ka Illie...sumantuk okoi e manari ong awasi no kararangaan..hahaha

Kee Heritage on 21 Februari 2009 pada 11:04 PTG berkata...

hemm.. mungkin mo kana tukar nama program, yb berama mesra sesama sendiri di kota marudu... hahahhaa...

selamat maju jaya..

NONG on 22 Februari 2009 pada 12:23 PG berkata...

Macam logik juga itu Kee..hehe
Alamas ba dorang ni kali.