Sejarah kami bermula di sini...

Followers

Ahad, 22 Februari 2009

JENAKA


Amat, Abu dan Budin tersesat di dalam hutan sewaktu memburu. Mereka kemudiannya ditangkap oleh sekumpulan orang asli yang merupakan cannibal. Sewaktu dihadapkan kepada Ketua Puak cannibal, ketua puak mengatakan bahawa mereka tidak akan dijadikan sup dan dimakan jika melepasi ujian yang akan diberikan. Mereka dikehendaki pergi ke dalam hutan untuk mencari 10 biji buah-buahan yang sama jenis, lalu mereka pun beredar dan dikawal oleh beberapa orang asli supaya mereka tidak melarikan

Amat kembali dengan membawa 10 biji epal. Ketua puak itu kemudiannya berkata, "Kamu dikehendaki menyumbat kesemua 10 biji buah epal tersebut ke dalam lubang buntut kamu tanpa sebarang ekspresi di wajah atau kamu akan dimakan".
Maka bermula lah sesi menyumbat buah epal ke lubang buntut c Amat.
SATU!!!..jerit semua orang asli. Belum sempat epal kedua disumbat, c Amat sudah berteriak kesakitan lalu c Amat diikat dan diletak dalam sebuah kawah yang besar untuk direbus jadi rimabus (sup).

Abu pula kembali dengan 10 biji anggur. Ketua puak mengarahkan perkara yang sama kepada Abu. Abu merasakan tiadalah susah mana. Dari jauh Amat mendengar orang2 asli mengira SATU!!!!....DUA!!!...TIGA!!!!...EMPAT!!!!!...LIMA!!!!...ENAM!!!!...TUJUH!!!!.....LAPAN!!!!..., tiba2 Amat terdengar Abu ketawa terbahak-bahak. Abu diletakkan bersebelahan Amat dalam kawah.

"Wei!!..yang ko gelak apa hal?..ko da nak lepas sudah tadi tu!!.." Amat membentak
Abu jawab "Aku tak tahanlah Mat..tengah rileks2 sumbat anggur, tiba2 Budin balik bawa tembikai 10 biji.."

NOTA : Nasib bukan buah durian..hehe:)

14 comments:

KaniL on 22 Februari 2009 1:16 PTG berkata...

kahkah..kah..kahhh....

isai ot amu kerak ong tembikai no oiii...kukuro posuwang. Opod nogi bo....'Koruol dot tiyan' itit sorita nu diti nong.

Kah...kah..kah...

mogot po dati bo ong buah langsat ot nowit.....

kah...kah...kahhh....adoi...adoi..

AragangTandik on 22 Februari 2009 1:47 PTG berkata...

he he he bagus lagi tembikai ba Kanil bayangkan kalau Durian he he he

KaniL on 22 Februari 2009 4:23 PTG berkata...

kah...kah...kah....ya kan aragang... Kalau durian, lagi la nda boleh sya bayang...lagi la si abu ketawa. nong.. nong... Adui....adui.. Wife sya pun mati2...,katawa......

ILLIE on 22 Februari 2009 10:00 PTG berkata...

kisiwwww...kada umbalai posuang id busul ot budui kih..lowonggg..hahaha

NONG on 22 Februari 2009 10:07 PTG berkata...

Anil, AragangTandik, Illie..
Yoku nga tisirit no dot sobu dadagan mongirak diti cerita lawak diti..
Tingkadai ot busul bo..DASI dot favourite ino..huhuuhuu

NONG on 22 Februari 2009 10:08 PTG berkata...

pembetulan #DASI# DASI..
kegemaran di DSAI oboh..

Cherry on 23 Februari 2009 12:30 PTG berkata...

ooo joke ini... sudah jadi lain pula versi.. hahaha... versi sia lain sikit. sama juga termasuk di kampung orang asli dan ni 3 orang kena suruh masuk utan cari buah kena suruh kasi masuk buntut tapi dengan syarat tidak buli ketawa. kalau ketawa kena pancung. yang pertama bawa balik langsat. selamat. sekali yang kedua dia bawa balik manggis masih okay lagi. sekali time dia mo kasi masuk buah manggis terakhir tiba-tiba dia ketawa sampai sakit perut. apalagi kena pancung. sampai di surga dia kena tanya oleh angel, napa pula ko ketawa? sikiiiiiiiiiit lagi ko selamat sudah... terus si lelaki kedua ni menjawab "pamacam saya tidak ketawa, lelaki yang ketiga itu bawa balik durian"

NONG on 23 Februari 2009 9:00 PTG berkata...

Heheee..Cherry,versi yang saya posting tu inda bule ada ekspresi di wajah..Matai kie ko kosusuli..
asal saya baca balik entry ni,mesti saya berabis ketawa.
Siapalah yang bijak cipta lawak ini..

KaniL on 23 Februari 2009 11:53 PTG berkata...

kah...kah...kah...kah..

Nong....

Si cherry punya versi ni pun betul-betul lucu juga....

adui...adui...sakit perut sya katawa....

Nong...give us more....hehehe
...baru la ceria selalu.

Little Mike on 24 Februari 2009 7:14 PG berkata...

silakak ikan masin.. saturang sya katawa macam babun baca ni entry... lawak!lawak!... hahahahahaha... turus sya segar2 la pagi2 nie...

NONG on 24 Februari 2009 7:50 PG berkata...

Mike...kerak ko bo diti.hahahaa
saya pun asal terbaca entry ni, mesti kokingis.Inda lagi saya pandai bosan baca ini entry bo.
Mulauuu bilang c Illie...hahaha

mogorons on 26 Februari 2009 9:16 PTG berkata...

Nong, kawasa i teri potodtol dot budui, nga ong amu kotodtol, akanon no dino, mirad i tu posuangon i id tiyan. Nga ojurulan ino boh. Sumombol i baanar iti aso nununuh ot towit i rungkap dikoo.

NONG on 26 Februari 2009 10:26 PTG berkata...

Mogorons..TQ kie tu minajang ko siti..miguguli nono pogi siti otolunungan nu po..

kyro on 27 Februari 2009 9:05 PG berkata...

Sia mau saman kau ini Nong.Sakit sia punya purut katawa oleh kau.Terus sia punya utak macam mau biru2 awal2 sia terfikir ada mangkali yang balik bawa pisang....hahaha

 

SALIMANDUT VILLA Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Blogger Template © 2009