Sejarah kami bermula di sini...

Followers

Jumaat, 13 Februari 2009

KUCING




Haaa...inilah kucing kesayangan Adik Totong aku.Sebenarnya kucing ini ada 4 ekor tapi 1 ekor cabut lari sebab tidak mau kena gambar..omomoluan kabarasan,hehe(tak tikobunsut beno).
Sejak 3 tahun yang lalu, ibu la yang menjaga kucing2 adik ni.Kalau kami balik kampung, naah.. 3 hero aku yang mengurus kucing2 ni.
Yang paling atas tu digelar oleh 3 hero sebagai Timmy, gambar tengah c Wanda, dan gambar bawah sekali c Kosmo.Semua nama ini diperolehi dari nama2 watak kartun..
Kalau dulu..kucing adik ni mencecah sampai 15 ekor. sebelum masuk tentera, adik pergi cari kerja di Semenanjung selama 4 tahun. Dan dalam tempoh itulah satu persatu kucing2nya meninggal dunia.Rindu kali sama pengasuh mereka..
Adik Totong ni bukan saja suka piara kucing, malah suka piara ayam dan ikan. Nantilah saya upload gambar2 ayam adik ni kalau ada kesempatan saya mau ambil gambar..Harap2 ini ayam ni inda lah payah dibubut macam ni kucing.Susah betul mau dekat.Kalau kamera yang ada fokus inda apa.Ini ada2 pun dapat fokus sikit jak..alamas babanar. Kalau itu ikan, gambar ja kolam sudah cukup..hehee
Kalau saya ni kan betul2 saya inda suka piara haiwan peliharaan. Malas saya mau jaga. Saya rimas bo.Tapi kalau tegok gambar2 haiwan saya suka pula.hehee. Kalau kucing bilang mama kalau boleh mesti ada 1 ekor dalam rumah tu berguna besar konon ni kucing ni. Bikin kasi takut HANTU bilang mama.Kalau sini d flat tempat kami tinggal ni, manakah ngam piara kucing.
Jumpa kucing masa balik kampung ja la ni..:)


2 comments:

AragangTandik on 13 Februari 2009 9:30 PTG berkata...

Wah cute nya kucing ni. Kami pun suka kucing.

NONG on 13 Februari 2009 10:02 PTG berkata...

Ya ka...samalah ko ngan adik dan 3 hero saya..saya pula suka monumad saja. Mau piara inda pula saya suka.Inda tau ni kenapa. Alamas kali ini..hehehe

 

SALIMANDUT VILLA Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Blogger Template © 2009