Sejarah kami bermula di sini...

Followers

Jumaat, 13 Februari 2009

BELOVE MAMA




Hari ini aku balik kampung bersama 3 hero ku..Memang plan ku mau pulang kampung hari ni melawat mama sambil2 mau urus tugasan yang Sanguru amanahkan pada ku.
Ngam2 juga mama ada cal hari ni minta aku bawa 3 hero ni pulang sebab rindu sudah mama dengan cucunya ini setelah seminggu inda berjumpa..

Sempena hari kasih sayang ini, aku uploadkan gambar ibu tercinta ku.Seorang ibu yang cukup kental mengharungi hidup sebagai seorang ibu tunggal..Tapi jangan main2 yuu..tegas mari ini mother ku ini.heheheee.

Maradang uda mama ni aku paksa ambil gambar..gambar ni time2 mama "longo'on" (selesema).Masa mara'at ot rasa.
Aku bagi mama tengok gambar adik aku yang komando tu melalui hp ku... Nama timangan adik ni kalau di kampung c TOTONG/AWIE .Glamour sikit bo. Mengalir air mata mama buat pertama kalinya dia melihat wajah adik ku dalam tempoh 3 tahun terpisah.
"ai..ai..ai..agagas(kurus) no e Otong.Siono po dit koyuwan dit kitotonsi no dimula.." bilang mama sambil mengesat air matanya. "Lumangad oku babanar dika diti oi Otong.." bilang mama.
Aku pura2 ja tunduk padahal air mata ku pun sudah mula gugur.
Abang aku c Jewit diam saja melihat tingkah mama..
Tapi bila mama terlihat gambar adik bersaut lumpur sambil mongokot gobuk, terketawa dia..
hehehee.

Giliran Abang aku pula c Jewit tengok itu gambar.."ai..ai..nunu najangan dialo diti obo..hohohoho.."sambil ketawa.. Aso no rupa dot tulun nopoju dot butak bilang abang.
Kami semua sangat2 mengharap agar adik dapat pulang bercuti secepat yang boleh.. Terlampau rindu uda kami bo sama dia ni.Adik bongsu yang bersemangat waja.
Macam terus akarog (sihat) pula mama bila nampak gambar adik ni..3 tahun inda nampak muka bo.Bayangkan saja perasaan seorang ibu. Hanya dengar suara saja melalui telefon. Inda kobobos...Kerinduan yang tidak bisa terungkap melalui kata2.
Heheheee..

MAMA..WE LOVE YOU.





6 comments:

Furen Laoshi on 13 Februari 2009 9:10 PTG berkata...

Kasih Ibu dibawa sampai ke mati. Pengorbanan yang tidak berpenghujung. Seorang wanita yang suda melahirkan anak tidak pernah akan dapat menafikan darah dagingnya sehingga tiba hari akhirat.

NONG on 13 Februari 2009 9:24 PTG berkata...

Laju betul ko Furen Laoshi.. baru ja saya post uda ada ulasan..hehe.TQ ahh ko sudi masuk sini blog saya.
Saya setuju dengan kata2 ko tu.. BERDOSA mana pun manusia yang bergelar IBU, masih ada tempat keampunan baginya bila dia melahirkan dan mengasuh anaknya. Tolak yang buang anak bo.

AragangTandik on 13 Februari 2009 9:32 PTG berkata...

Syurga dibawah tapak kaki ibu. Yang buang anak bukan ibu.

NONG on 13 Februari 2009 10:07 PTG berkata...

Betul tu AragagTandik..
saya sokong 100%.

Dr. Nellson Maisin on 14 Februari 2009 12:32 PTG berkata...

Kerana 'mama'lah saya gigih mengejar impian.

ILLIE on 16 Februari 2009 11:53 PG berkata...

mama sia sempat berpesan sebelum dia meninggal.."UKU(nama pangilan sia di rumah)MUSIKIN TOKOU PAMA NGA KADA NOH MOKIULOK DOT TULUN..TANDAYAI NOH MOMILI RALAN KOPOSION NU.... dan syukur,pesan ini sia pigang dan telahpun ditunaikan..sedikit terkilan kerana mama tidak dapat melihat apa yang telah saya miliki sekarang...fuhhhh..alamas oku tohhh

 

SALIMANDUT VILLA Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Blogger Template © 2009