Sejarah kami bermula di sini...

Followers

Jumaat, 13 Mac 2009

AYAT CINTA


Kisah ini sebenarnya kisah benar yang berlaku di Kg.Salimandut bertahun2 dulu. Kawan2 saya juga yang mengalami kisah ini. Bikin sakit perut juga ketawa kalau saya ingat balik..

Ada kawan saya ni merangkap sepupu merangkap anak buah juga..terlampau banyak betul ini merangkap ini.Apa boleh buat,sebelah menyebelah ada kaitan, kulut mengulut nopo bo.

Yang perempuan ni namanya c Bidah. Ada seorang jejaka minat abis sama dia. Kalau kami mitatabang (Gotong-royon) tanam padi dulu2, ada saja muka ini jejaka. Bukan orang lain juga ba itu jejaka itu. Suatu hari itu jejaka mengutus surat pada c Bidah. Ramai2 kami baca. Pendek saja isi itu surat tapi betul2 POWER dia punya ayat-ayat cinta.Ong yoku tu otugirak, naah..siongo po. Nakalabai nopo bo tirak.
Demikian ayat cinta itu;

KEPADA BIDAH..
BID...MAAFKAN AKU KERANA TIDAK DAPAT MENYAMBUNGKAN PERASAAN KU INI.
AKU CINTA PADAMU.

Bingung2 c Bidah baca itu surat. Tergantung dia punya isi. Namun pada pengertian saya maksud c jejaka dengan ayat " tidak dapat menyambungkan perasaan" ialah tidak dapat meluahkan cinta dia. Entah betul ka tidak tafsiran saya ini.
Sejak hari itu mereka berdua ini jadi bahan usikan kami dengan mengungkapkan "Bid..maafkan aku kerana tidak dapat menyambungkan perasaan ku ini"..hahah. Mombubut mari c Bidah tigiranan dagai kie...hehee

NOTA: Tulungai oku po dikoo ka menafsir nunu ot korotiyon dilo.Alamas oku..:) konko pogowulon ot nunga kie Ison.illie. hahaa..mongodut mari ot tongkuyu..hehe

11 comments:

SURINIT on 13 Mac 2009 12:42 PTG berkata...

hehe... ingat pl saya c bidah ni. mogot lagi tu nong kamurang yg baca surat dia. kalau kakak c bidah bo nadapatan sama bapanya tu surat cinta budak2 kana marah dia oo. apa lagi kakak c bidah ni menangis. turus dia merajuk pigi sana rumah kamurang makan nasi sama liniking dia lutu dari rumah. lucu too budak2 bercinta. hehehe

boh! isai nakajang monulis dino surat... hahaha. inda dapat menyambung perasaan ka oi... alamas ino!

AIRMAS on 13 Mac 2009 5:53 PTG berkata...

aku pun banyak kisah2 mengayat ni - almaklum dulu2 pergaulan terhad, maka hubungan hanya melalui surat2 je. Aku yang paling kecil tentu sekali jadi posmen eh salah posnita. Biarlah jadi kenangan manis.

ison on 13 Mac 2009 10:49 PTG berkata...

"...aku tidak dapat MENYEMBUNYIKAN perasaanku ini..." ka nono to dati dialo diri nong, nga elaan no bo ong alamas nopo tiap2 mitaatabang nga 'hadir' nopo. Kantalan nga asee bida rasa do kungkung obo tugu keeno dino nong. Haha... aku akadasan iti amu keerak owo.

"...aku tidak dapat MENYAMBUNGKAN..." adess... siongo no ka illie diri tu mad aso boboriyosok dialo biano. Amalas banar gam ino illie?

ison on 13 Mac 2009 11:29 PTG berkata...

Ades, maalan oku diti owo alamas nga amalas ka nogi nataipku ad sawat. Asee bida dilo 'menyembunyikan' om 'menyambungkan'...

Furen Laoshi on 15 Mac 2009 11:51 PG berkata...

Hahaha...bikin katawa!!!!Tapi sa rasa sa pun teda berapa pandai menulis surat...apa lagi sekarang. Teda surat2 lagi ni..paling2 surat minta hutang!

mogorons on 15 Mac 2009 2:22 PTG berkata...

Illie, eduanan koh poh mogugulu oku momoros dit sasambatan kodori id Solimondut "sekurang-kurang sastera" kah oboh dino surat sinta dikoo dino. hihihi. Sombungai dino pogi Illie.

NONG on 16 Mac 2009 8:56 PTG berkata...

maafkan aku kerana tidak dapat menyambungkan perasaanku ini..
Aiobo...aramai tokou bala diti.
araat no mari yaalo soruluon dagai kie..rumagang i ot wuros..

penjejak awan on 16 Mac 2009 11:49 PTG berkata...

ayat mcm ni tak main le...tak de makna...kalau suka ckp je suka kalau tak...blalah..

anyway, kisah yg melucukan

NONG on 17 Mac 2009 2:06 PG berkata...

penjejak awan...
TQ dengan ulasan itu.:)
Rajin2lah berkongsi cerita dengan saya..

Salam kenal

ILLIE on 17 Mac 2009 11:33 PTG berkata...

mogoron..aso tatarati dino surat cinta dalo ong it kodori poh id solimondut..nunu ka lawanon ong "sekurang-kurangnya sastera"..hahaha

NONG on 17 Mac 2009 11:37 PTG berkata...

isai ot nakajang obo dino illie..
mangayat kou i banar balaai dimula bo..sagai ongo lolonduk kou dogima bo. baru ayat2 pun koupu jantung hati sudah..:)

 

SALIMANDUT VILLA Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Blogger Template © 2009